Sunday Mail editor’s case referred to High Court


0

Sunday Mail editor Edmund Kudzayi’s case was today referred to the High Court after the magistrate Vakayi Chikwekwe said he did not have the jurisdiction to preside over his bail application. Kudzayi was arrested last Thursday and is facing several charges including undermining the authority of the president. He is also said to have been the main person behind Baba Jukwa, a facebook character that surfaced just before last year’s elections and claimed to be a disgruntled Zimbabwe African National Union-Patriotic Front member out to expose corruption in the party. His case continues to be intriguing. Baba Jukwa posted on his facebook yesterday while Kudzayi was in custody. A report in The Herald today said Kudzayi was part of the ZANU-PF election campaign last year. The report quoted party spokesman Rugare Gumbo as saying: “He was a member of the campaign team based at the ZANU-PF headquarters. I wouldn’t say I know him too well, I only saw him during the last days of the campaign.”

(10 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHAREShare on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
The Insider

The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *