The Big lie- WHO never promised US$500 million to each country affected by coronavirus


-1

The World Health Organisation has not promised each country that is affected by the coronavirus pandemic US$500 million because it does not have that kind of money in the first place, Zimbabwe’s fact-checking organisation Zimfact says.

It issued the statement after a message claiming that Zimbabwe had only started admitting it had a coronavirus case after the WHO announcement started circulating on the social media.

“Three hours after the World Health Org announces that all countries with confirmed cases of #Covid_19 will get an assistance of US$500 million from it, Zimbabwe announces its first case of Covid-19,” the message said.

Zimbabwe confirmed its first of coronavirus on Friday and confirmed another one yesterday.

Zimfact said that WHO had not made any such announcement.

“In fact, the WHO has issued a global appeal to raise a total of US$675 million between February and April to fight the outbreak,” Zimfact said.

“Launching the appeal on February 5, 2020, Tedros Adhanom Ghebreyesus, WHO Director-General, said the funding was necessary to support countries that do not have the resources needed to manage the outbreak…..

“As at March 21, the WHO had reported that a total of 182 countries, areas and territories had reported positive cases of COVID-19, with 266,073 cases and 11.184 deaths.

“If the claim that the WHO was giving out US$500 million to each of these countries were true, then the WHO would have spent over US$91 billion.

“No such announcement has been made by the WHO. As shown above, the WHO is actually short of money and is crowd-funding for resources to fight the pandemic.”

Continued next page

(105 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

-1
The Insider

The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *