Mliswa says Nzenza’s husband called him a cheap sexist dog


2

Independent Member of Parliament Temba Mliswa today complained that Labour Minister Sekesai Nzenza’s husband on Monday called him a cheap sexist dog who felt mortally threatened by a strong, independent, good looking woman.

He raised the issue in Parliament today asking that it be recorded that he was under threat from Nzenza’s husband whom he said was called Adam Shand.

He said Shand sent him a message saying “can you please call”.

Mliswa did not but asked “who are you sir?”

The response was: “I am Sekesai Nzenza’s husband who you have been defaming. You are such a blow hard. Sure, Sekesai is my wife but I support her 100%. The fact that you even mentioned bedroom issues shows what a cheap sexist dog you are, who feels mortally threatened by a strong, independent good looking woman.”

It was not clear how the issue arose but Mliswa tweeted on Saturday that Nzenza was involved in the National Social Security Authority loot as she was bought a house in Cape Town by Tourism Minister Prisca Mupfumira.

Mupfumira was arrested last week for corruption allegedly involving $95 million from NSSA when she was Labour Minister.

Nzenza brushed off the report saying she had more important things to do but had nothing to hide.

Mliswa yesterday pressed the House to find out when the NSSA forensic audit report which led to Mupfumira’s arrest would be released.

Speaker of Parliament Jacob Mudenda said it was on the order paper for tomorrow, Thursday.

Mliswa said that was too late because the report was already in the public domain.

“We also have it,” he said.

Nzenza told a press conference on Monday that it will be released soon.

(288 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

2
The Insider

The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *