Mudzuri’s case to be dealt with by the MDC presidium


-1

The Movement for Democratic Change’s national council has decided that allegations being levelled against one of its vice-presidents, Elias Mudzuri, should be dealt with by the presidium.

The council, which met in Harare yesterday, did not mention the allegations but Mudzuri has been under fire for apologising for the conduct of the MDC legislators after they booed Chief Justice Luke Malaba, who some now call “thief justice”, when he came to Parliament to swear in Speaker Jacob Mudenda.

Malaba presided over the case in which the MDC was challenging President Emmerson Mnangagwa’s victory in the 30 July elections though the Constitutional Court judgment was unanimous.

The Constitutional Court has nine judges of the Supreme Court.

Mudzuri was also blasted for attending a courtesy call by senior Parliament officers when they went to present themselves to President Mnangagwa as required by law.

Mudzuri is leader of the opposition in the Senate.

The MDC does not recognise Mnangagwa as President of Zimbabwe because it claims that its leader Nelson Chamisa won the elections but was robbed by the Zimbabwe Electoral Commission and the Constitutional Court.

Mudzuri has accused his colleagues of double standards because they are attending Parliament when they do not recognise Mnangagwa.

He said if they are serious about not working with Mnangagwa they should pull out of Parliament and stop receiving salaries they are paid by Mnangagwa’s government.

The MDC did not give a time frame on when they expect to deal with Mudzuri’s case.

The MDC has three vice-presidents, Mudzuri, Morgen Komichi and Welshman Ncube.

(99 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHAREShare on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

-1
The Insider

The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *