More woes for Didymus Mutasa


0

Beleaguered former Zimbabwe African National Union-Patriotic Front Secretary for Administration Didymus Mutasa was yesterday disowned by Chief Makoni who said he was not from the clan but was a nephew of the dynasty. “Didymus Mutasa is not of royal blood because he is a nephew. His great grandmother was a muzvare (daughter of the Makonis called Marutse). He is tarnishing the image and integrity of the dynasty by his claims to be a Nyati. Our dynasty is being viewed with suspicions because of him, and this has prompted us to come in the open to expose his roots," Chief Makoni told a press conference in Rusape yesterday according to The Herald. "He is neither a Nyati nor a Makoni. The Mutasas were once our enemies, we fought wars against them to liberate our land and there is no way we could be of the same totem with them. Here is a nephew who adopted the totem of his uncles for lack of or ignorance of his own totem. Didymus Mutasa, thus, has no standing in the determination of matters that relate to the Makoni clan and Makoni Chieftainship. He wanted my throne. He frustrated the whole process for many years. He wanted to be Chief Makoni. He is greedy. He is evil and stops at nothing to grab power," the chief said. The Herald did not explain why the issue had surfaced now and did not seek any clarification from Mutasa. Mutasa fell out of favour after last year’s ZANU-PF congress which reduced him to an ordinary member. He is planning to take the party to court to challenge the congress and its outcomes. President Robert Mugabe has warned that party issues cannot be taken to court. He even described Mutasa, his former close associate, as a stupid fool that cannot be corrected.

(820 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHAREShare on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
The Insider

The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *