Another shocker from Jonathan Moyo


Jonathan Moyo who was Minister of Information, but as a Mugabe appointee, refused to step down and won the seat as an independent candidate.

He won the seat again as an independent in 2008 and only rejoined ZANU-Pf the following year but was appointed to the politburo.

He was re-appointed Minister of Information after the 2013 election, once again as  Mugabe appointee after he lost the Tsholotsho seat to a Movement for Democratic Change candidate.

Moyo became one of the kingpins in the G40 faction of ZANU-PF which sought to dislodge Mnangagwa as vice-president after the 2014 congress and almost succeeded.

The plan, which sought to prop up former first lady Grace Mugabe as vice-president, was scuttled by the military intervention of 15 November, nine days after Mnangagwa was fired as Vice-President and a week after he was expelled from the party..

Although the military insisted that this was not a coup but an intervention to prevent the country from being taken over by criminals, Moyo maintsin this was a military coup and will not last.

“The Junta's coup d'etat has exposed these flaws in Zim's body politic:,” he tweeted.

“1. Acceptance of military intervention depends on who it targets.

“2. Conclusions are made with little to no verifiable information.

“3. Positions are based on "good" vs. "bad" guys & not "good" vs. "bad" ideas!

“By compromising the peacemaking credentials of the Zimbabwe Defence Forces through its 15 Nov coup d'etat to benefit a faction, the Junta has destroyed Zanu PF & replaced it with ZDF as the new ruling party. With Zanu PF now dead, ZDF cannot win any election without another coup!”

Moyo was expelled from the party on 19 November and from Parliament last week.


Don't be shellfish... Please SHAREShare on Google+
Tweet about this on Twitter
Share on Facebook
Share on LinkedIn
Email this to someone
Print this page

Like it? Share with your friends!

The Insider

The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.


Your email address will not be published. Required fields are marked *